lørdag 17. november 2012

Første innlegg :)






Hei! her er mitt første innlegg. Jeg heter Elise Andreassen og har design som pdf på skolen.
Denne bloggen er laget for at jeg skal legge ut det jeg arbeider med i disse timene :)



 jeg har jobbet med anatomi og karakter utvikling.
å startet med å tegne etter en isopor figur, dette er da min første sketch.




senere fant jeg ut at jeg skulle prøve å jobbe digitalt, dette var en ny ting for meg. har jobbet med photoshop før men ikke så mye med farging så det har blitt en stor utfordring. har sett mye på YouTube tutorials og lært litt om verktøy og metoder som er bra å bruke for å fargelegge tegninger i photoshop.


Forskjellige hår :)
ble masse sketching av hår, dette er de 3 første, av mange etter. 
 noen få ble prøvd ut med farge. siden jeg fant ut at å tegne å fargelegge hår ikke var så lett som jeg trodde det skulle være, men etter å ha sett på bilder av tegninger gjort i Photoshop, fant jeg tilslutt en måte som funket bra for meg så langt :)


Dette er de jeg nå sitter med. som man kan se har jeg endre tegningen endel. 
fått nytt hår, øyenfarge, kjole og masse jobbing med hudfarge og skyggelegging.

er ikke helt klar til og si meg ferdig, er fortsatt masse jeg vill prøve ut å endre på, deriblant legge på mer skygge i ansikt for å skape mer volum. kjole og hår er heller ikke ferdig.

har lært veldig mye om å jobbe med tegning i Photoshop, forskjellige metoder å bruke verktøy på for og skape forskjellige uttrykk å stemninger  å en hel del om hvordan skape volum i et bilde for å få et litt mer realistisk bilde med bruk av farge, skygge å highlight.

så langt er jeg ganske fornøyd med bilde og føler jeg har lært mye. 
gleder meg til og jobbe mer i photoshop :)





1 kommentar: